Artikelkommentarer

Vi håller just nu på att uppgradera vära kommentarsystem. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv fö;r sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även poänglösa datorkrigsinlägg tas bort.

OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Ikea börjar med hemelektronik

Livslängd

2012-04-17 08:11

Livslängden på ny hemelektronik matchar väl livslängden hos Ikeas möbler, så en integration är ju möjlig.
Dock inget för entusiasterna.

Lars Gustaf Andersson

Livslängd

2012-04-17 08:40

VAd menar du? Jag har en säng från IKEA från 1982 sover gött i den än, bokhylla från 1982, skrivbord från 1985, en skrivbordslampa från samma tid, med samma lysrör än idag etc etc. Det är ingen dålig kvalitet på grejerna...

Nageln

Livslängd

2012-04-17 08:47

Har Du kollat kvalitén på spånskivorna?
Hur många gånger har Du flyttat?
Har Du demonterat ett Ikeakök?

Lars Gustaf Andersson

Livslängd

2012-04-17 09:00

Personligen tycker jag inte det är något fel på IKEA-möbler OM man är noga med att efterdra alla skruvar efter fjorton dagar och sen en gång till efter en månad. Då håller de hur bra som helst. Speciellt om det är typ en TV-bänk eller bokhylla.

Rotten_Apple

Livslängd

2012-04-17 09:07

Och det innebär då att man ska efterlöda kretskorten i deras elektronik efter 14 dagar och sen en gång per månad för att de ska funka bra? :D

Mr_Vein

Livslängd

2012-04-17 09:41

Njä, såna saker "sätter sig" inte på samma sätt. Men däremot ska du ju efterdra muttrarna på hjulen efter X antal mil/dagar när du byter från vinter till sommardäck och vice versa. Lite åt det hållet.

Rotten_Apple

Livslängd

2012-04-18 23:43

ROTFL!

BärsåSprit

Livslängd

2012-04-17 09:42

Tycker de är ganska stor skillnad på produkt och produkt.

Har soffor, sängar, soffbord och byrorer från IKEA. Sängarna och sofforna, inget problem, bra kvalite. Men byron, det är bara smulor var av baksidan, får tejpa ihop den. Inte för att Jysk grejer är bättre precis, men iaf.

I stort skulle jag nog säga att vissa IKEA grejer har helt okej kvaité, men andra är fruktansvärt usla.

Med risk för att låta lite fördomsfull så verkar de ju helt klart vara så att de billigare grejerna (typ möbler under 500kr) helt enkelt inte håller måtten, men de mesta på 1000kr+ är sällan något problem.

Sväde

Livslängd

2012-04-17 12:07

Som vanligt så får man vad man betalar för.

Snabel75

Livslängd

2012-04-17 13:20

Hej Lars Gustaf. Jag har flyttat 5 gånger med mina IKEA-möbler och har inga som helst problem med spånskivor etc. Allting fungerar precis som det alltid gjort. Nej, jag har inte haft behov av att demontera ett IKEA-kök, tror inte att detta är så vanligt heller...

Nageln

Livslängd

2012-04-20 10:36

Hur ofta behöver man egentligen demontera köket?
Jag har inte sett en enda bostadsannons där det står att säljaren tar med sig köket vid flytt.

Att ta med sig köket vid tex semester känns lite väl omständligt.

henkoooooooooo

Livslängd

2012-04-17 09:01

Kan inte vara så simpelt att IKEA gjorde bra saker på 80-talet, och har gjort skit sedan dess?

Serveras väl kyld.

Livslängd

2012-04-17 09:17

Jag har flyttat 3 gånger med Billy bokhyllor inköpta på 90-talet utan problem.

Tror nog snarare att det är om man köper det absolut billigaste på Ikea som kvaliteten är riktigt dålig. Jag köpte t.ex. ett soffbord för 249 spänn och det var ganska uselt. Det finns ju många prisklasser på Ikea, klart att det billigaste är sämre än det dyraste.

vogon_jeltz

Livslängd

2012-04-17 10:36

Flytta med billy m/2012 , så får du se.. Tyvärr bli IKEA möbler sunkare och sunkare.

Poke 52380,0

Livslängd

2012-04-17 10:07

Klar skillnad på deras produkter idag och för bara några år sedan.
Ta t.ex. Ivar bokhyllan, skulle köpa några nya hyllplan till min för någon vecka sedan. Upptäckte då att sidorna som tidigare varit trä med en metallskena numera bara är en plast tillsats. Så är det även på många andra möbler. Det som tidigare var metall och rejält är idag ofta plast och betydligt klenare.

Darkie-

Livslängd

2012-04-18 14:10

Men ingen TV från 1982/85 antar jag ?

Livslängden är inte bara hur länge den håller utan hur länge den går att använda. En TV från 82 är ju knappast något man kopplar in sin HD-PVR BOX HDMI kabel pryl på.. Det lär inte gå så bra.. Så om IKEA prylen håller till 2019 men inte går att koppla med FRAMTIDEN-KABEL-PRYL-KONTAKTEN.. så spelar det igen roll ändå..

_W_

Livslängd

2012-04-17 08:48

I så fall kommer de ju att hålla ovanligt länge.
Men, det blir intressant att se vilken tillverkare de valt att sätta ikeaklisterlappen på.

DevPac

Livslängd

2012-04-17 09:49

farmor och farfar har soffgruppen och fåtöljen som pryder omslaget på ikeakatalogen från 1951-1952. Allt från Ikea har säkert inte samma kvalitet, men om du köper tv-bänken stockholm så håller den lätt 50 år om du tar hand om den.

Jan Linette

Livslängd

2012-04-17 10:34

Visst är det så. Å andra sidan, varför skall jag köpa TVn från Siba istället för IKEA?

Poke 52380,0

Livslängd

2012-04-18 12:10

Sannorlikheten att din coola märkes-TV skulle vara tillverkad och ihopskruvad av en annan kines är 2%.
TCL producerar över 10 miljoner plattapparater om året och är en av världens största på området.

Vill man sen lägga halva semsterkassan på att betala det dubbla priset för en schize-dyr "proffskvallitetsteve" för att kineserna på andra sidan gatan har skruvat ihop den, så är det väl också helt ok.

PS -Helt säkert är dock att en garanteranterad höjdar-afterwork i fabriken på "andra sidan gatan" inkluderar ett besök på www.hifiklubben.se

STRB90

Ikea breddar verksamheten

2012-04-17 08:25

Hemelektronik i Sverige, och i London ska dom bygga en hel stadsdel. Skulle inte förvåna mig om dom lagt ett bud på Saab också.

Megadyptes

Ikea breddar verksamheten

2012-04-17 08:28

Jo, man får väl en del pengar över när man inte betalar någon skatt...

snajk

Ikea breddar verksamheten

2012-04-17 09:36

Precis, och kvaliten är verkligen inte bra om man köper det billigaste (spånplattor som inte klarar en flytt typ).
Kommer man upp lite i prisnivå kan man ju lika gärna handla någon-annanstans, så slipper man "IKEA looken". Har några IKEA möbler kvar hemma men det fasas ut allteftersom.

Ubbepubbe

Ikea breddar verksamheten

2012-04-18 15:26

Va!!
Har IKEA blivit Befriade från moms och arbetsgivaravgifter? Shit detta var dagens nyhet för mig!!

Sh0rty2

Ikea breddar verksamheten

2012-04-18 15:58

Nej det var inte vad jag sa, de betalar inte de skatter som ett svenskt företag ska betala. Se exempelvis http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=4312280, eller http://svt.se/2.150075/1.2304388/sa_slipper_ikea_undan_hundratals_miljoner_i_skatt eller http://svt.se/2.150075/1.2304375/kamprad_gommer_ikea-miljarderna_i_skatteparadis

Arbetsgivaravgifter är inte skatt, moms är en väldigt specifik typ av skatt. Jag tror inte Ikea betalar särskilt mycket moms i Sverige då de inte köper in så värst mycket härifrån, däremot drar de ju in ganska mycket moms från sina kunder.

snajk

Ikea breddar verksamheten

2012-04-17 08:45

Så dåliga affärer brukar inte Ikea ägna sig åt.

Lars Gustaf Andersson

Ikea breddar verksamheten

2012-04-17 09:39

Asg!

Ännu en aktör på hemelektronikmarknaden. Undrar vad detta kommer att göra för Media Markt & Co. 8-)

adrian_vg

Ikea breddar verksamheten

2012-04-17 10:05

Skulle vara intressant att se vad bilarna fick för modellbeteckningar i så fall; "Åka", "Färdas", "Snabb", "Snål"...

dualcore

Ikea breddar verksamheten

2012-04-17 10:13

Kanske "Hare", "Sköldpadda", m.m. Fast man vet ju aldrig vilken som är snabbast då ;)

jorrusåattere...

Ikea breddar verksamheten

2012-04-17 13:31

Ikeas hus finns redan i New Castle och även i Glasgow kommer det upp ett bygge med runt 1200 hus.

Neptune

PAP

2012-04-17 08:37

I min TV betyder PAP Picture And Picture, dvs två bilder bredvid varandra.

rayjoh

PAP

2012-04-17 08:43

Tänkte oxå på det, ikonen är typisk för den funktionen. Picture IN Picture heter det dock på min tv. :)

EnDumEn

PAP

2012-04-17 09:49

PIP = Bild i bilden, dvs, ha fotbollen i hörnet under reklamen medans du kollar på Simpsons på lite större bild. PAP = Två bilder jämte/över varandra.

benjick

Gillar inte

2012-04-17 09:21

Sådana allt i ett lösningar ställer ju till det. tex dvd'n pajjar så får man släpa med sig tv & hela tv bänken till butik för service ?? eller om möbeln blir lite kantstött & man vill köpa en ny så kasseras även tv'n/stereon...

tror inte på denna ide' men IKEA brukar ju lyckas med sina produkter så vi får väll se !

Bejje72

Gillar inte

2012-04-17 09:55

Blir nog inte så, de säljer ju kompletta kök och inte får du gå tillbaka med köket bara för ugnen går sönder. Troligen så kan du skruva ut dvdn och gå med den till ikea och få en ny.

Macknu

Gillar inte

2012-04-17 11:19

tror mer på att du får skick ner dvdenheten till kontinenten för service och du får betala

Mellin

Gillar inte

2012-04-17 12:51

Är det sonyprylar de planerar att sätta sin klisterlapp på ?

DevPac

Gillar inte

2012-04-17 09:56

Håller med. Skulle vara mer intressant om elektroniken satt som i ett rack eller magasin, med ett gemensamt bakplan.

Fast poängen med de är ju inte en bråkdel av vad de skulle varit för 10år sedan.

Personligen tycker jag de känns som hela konceptet med hemmelektronik försvinner och ersätts av bild och ljud enheter med valfri drivning.

Tiden då man hade en TV, en förstärkare, en resciver, en tuner, en video, en DVD, en PS2:a och vad de nu må vara mer är över.

Jag skulle inte hålla de allt för osanolikt med en framtid där man har en skärm med några HDMI utag, men man i praktiken inte använder dem, utan kör modulerna rakt in i sidan av skärmen. Sedan kan de tänkas sitta 3 högtalar i skärmen med en trådlös anslutning till Sub och satteliter. Vips, en sladd, strömsladden.

Det finns en standard för de redan idag, men standarden är i min smak lite klen.

Sväde

Gillar inte

2012-04-17 10:50

Jepp vist blir det allt mer att alla funktioner är inbyggda i en enhet & tyvär så blir kvaliten därefter för vem vill ha ljudet från tex tv högtalarna från den inbyggda förstärkaren i tv'n... enkelt & snabbt vist är det så & vist kan jag se tjusningen i enkelheten men ska man ha vettig kvalite så är det fortfarande sepparata enheter som gäller vilket jag gillar !

Bejje72

Gillar inte

2012-04-17 10:58

Jag vill inte ha dem inbyggda. Utan snarare ett modulfack. Som jag nämnde finns de ett sådant system redan idag, men de systemet är på tok för mesigt.

Jag skulle vilja se en skärm där man kan köra in en DVD/BD-läsare (ala standard bärbar dator), en hårddisk och sedan skulle de kunna finnas 2-5 fack för kort @100Watt maxeffekt.

Så skulle Sony, Apple, MS mm kunna tillverka sina konsoler för att slotta direkt in där.

Då slipper dom skicka med hårddisk, BD/DVD läsare, nätaggregat och låda.

Vad de gäller högtalare skulle de lika gärna kunna vara ett speciellt fäste för det med, eller om man så vill kan de ju helt enkelt vara inbyggda, om de inte duger, ja de finns ju inget som hindar en från att avaktivera dem och sätta ett par mer rejäla brevid.

Sväde

Gillar inte

2012-04-17 11:19

Gillar det inte men du ska nog se att det är precis dit vi är påväg men ännu längre..
TV'n kommer ha tillräckligt kraftig maskinvara innom kort (4k standarden) för att kunna köra spel mm & DVD/BR är ett utdöende media då måln tjänster kommer på stark frammach, & man streamar media direkt.. & med denna teknik så reggar man sin tv hos tex Sony för att kunna få spela PS3 & sen körs spelen direct från nätet via online butik, eller musik via Spotify, Vodler osv. så lite standardiserad hårdvara så behöver man inga "moduler" utan bara mjukvara & då tycker jag att det är acceptabelt!

Bejje72

Gillar inte

2012-04-17 13:03

Först och främst måste du skilja på "TV" och bildskärm. En TV är en kombination av en mottagare, avkodare och bildskärm (ofta med inbyggda högtalare). Sant att en TV med 4k upplösning måste vara kraftfull, men vad händer om man byter, eller behöver uppdatera till ännu en standard, ska man då kasta ut hel TV?

Verkar inte ekonomiskt. Bättre att skilja på TV-mottagare och bildskärm. Om man behöver uppdatera den för att stödja fler format, ja då kan man sätta in ett nytt kort, eller byta ut de gamla. Som jag nämnde finns de redan idag apparater som bygger på denna princip, men de är inte tillräckligt kraftfulla.

"DVD/BR är ett utdöende media"
Oj oj oj, de har jag hört sedan mitten av 90-talet, och jag räknar med att höra de 15 år till.

Att ha standardhårdvara räcker bara så länge mjukvaran stödjer standarden. Sedan kommer H.265, vips räcker inte processorn och ramminnet i TV att avkoda bilden. Trist läge, får köpa en ny 4k TV.

En H.264 avkodare i en 4k TV är inte speciellt kraftfull ens jämfört med en Xbox 360.

Sedan vad de gäller hårddiskar så tvivlar jag på att de kommer att bli 100% integrerade.

I praktiken får man nog välja mellan att ha en box med strömförsörjning, sladd och separat fjärr även i framtiden.

Att utvecklingen plötsligt skulle stanna för att en 4k TV kommer har jag svårt att tro.

Sväde

Gillar inte

2012-04-17 13:56

Håller absolut med dig om att ha en sepparat box då jag kör med projektor då "tv" bildskärmarna är alldeles för små för mitt bio/musik rum.
Men att ha en box med sepparat fjärr.. tror fjärrkontroller kommer att bli överflödiga då Smartphones tar över allt mer redan i dagsläget.
Det finns ju massor med apparater (tv, av-förstärkare, musikspelare typ sonos & SqueezeBox) som idag har en knappt användbar fjärr men det finns en app som gör jobber många gånger bättre än orginal fjärren.

men om man ser på en PC som en sådan box så kan du byta instickskort även i den å uppgradera den men då tekniken går fort frammåt så behövs hela skiten bytas ut med jämmna mellanrum...
så din ide' med en box som man kan byta ut kort i finns redan (PC) & som du säger att man bara ska kunna byta ut korten för uppgradering funkar så länge det inte kommer kraftfullare kort som kräver en annan anslutning för att klara en högre prestanda & det kommer vi få leva med.
Vad det gäller HD, allteftersom fler får bra fart på internett anslutning över 100Mbit så minskar kravet på lokal disk då man kan köra direkt från nätet/filmbutik.. vist behövs en disk för buffring (speciellt om man vill spela) men i princip inte alls för att köra film/musik.

Nepp tekniken kommer inte stanna nu då den precis är påväg att ta fart å börjar fungera...
ett massivt multimedia teknik steg är pågång och hur det kommer att fungera i framtiden & vilken riktning det kommer att ta är påväg att avgöras nu.



Titta bara på alla multimediboxar det ploppar upp, tidigare fanns det inte många likt Tvix med inbyggd tv tuner, Video, musik spelare & nu finns det massor.. går ej spela spel på dock & oftast dåiga på att hantera musik.

AV förstärkare med nätverksanslutning som kör lokal musik, webradio, spotify mm å fjärrstyrs med en smartphone.. men mest inriktade på musik
men med DNLA stöd så börjar dom bli bättre.

Spelkonsoller som är kanon för spel men kassa för musik & film. & jag har inte sett någon med vettig integation av en smartphone

det finns massor med prylar som klarar av vissa specifika saker & jag hoppas att snart kommer vi få se mer kompletta enheter som kan fixa allt i samma burk.

Bejje72

Gillar inte

2012-04-17 14:10

Vist, men då kanske du hamnar i en situation med olika Appar. Oavsett om du har projektor eller något annat blir de en kabelhärva om man ska koppla varje enskild pryl med 2 eller flera sladdar i stället för ingen.

"uppgradera den men då tekniken går fort frammåt så behövs hela skiten bytas ut med jämmna mellanrum..."
Det är sant. Men inte lika ofta. Kanske håller 3 eller 4 gånger längre tid. Jag menar om man begränsar interfacen till ström och HDMI samt lite kommunikation (LAN, com osv) så lär de hålla ganska länge.

HDMI har levt i 10år och föregångaren SCART levde i princip i 25år. Standarder tenderar att leva länge. Orsaken att en PC lever så kort tid som den gör är att på moderkortet sitter minnes och systembussar. I ett sådant system som nämns skulle dessa inte finnas i interfacen.

"finns redan (PC) &"
Nopp, men de finns i TV apparater. En standard som tyvärr sällan används, troligen för att den är för vek.

" allteftersom fler får bra fart på internett anslutning över 100Mbit så minskar "
Åter igen något jag hört regelbundet sedan mitten av 90-talet. De har knappast blivit mer sant efterhand. Det finns stora fördelar med att lagra lokalt och många nackdelar med att inte göra det.

"Nepp tekniken kommer inte stanna"
Det lät ju som du sa de när du sa att 4k TV hade "tillräcklig kapacitet".

Tycker du om att ha en sladdhärva med 200 sladdar och massor med onödigt skräp? det verkar ju så eftersom de är de du förespråkar.

Sväde

De kinesiska arbetarnas villkor?

2012-04-17 09:49

Efter Foxcomm-debatten så undrar man hur välavlönade de kinesiska arbetarna i IKEAs TV-fabriker är? När man säljer hela klabbet för 6500 måste väl lönerna i elektronikfabriken vara på pre-Apple-Foxcomm-nivå? IKEA och Apple har ju båda sprängfyllda bankkonton så jämförelsen tycker jag är relevant.

msa

De kinesiska arbetarnas villkor?

2012-04-17 09:52

IKEA har väl redan idag mediamöbler som kostar ~2000 kronor. Att slänga in en TV och kanske bluray-spelare för ytterligare 4500 känns inte helt orimligt. Om det är en 32" 720p-skärm och en billigare BD-spelare dvs.

geist

De kinesiska arbetarnas villkor?

2012-04-17 10:14

De lär väl tillverkas på samma ställe som Bang & Olufsens prylar.
Nåt skit-oem i en stylad låda

Anakin-S -<|" Apple. The fruity toymaker "|>-

De kinesiska arbetarnas villkor?

2012-04-17 12:00

nu skall vi inte vara sånna ;) det var/ är väl mycket Philips junk i B&O, som iofs kan vara ok. men inte till B&O priser.

Prontor

De kinesiska arbetarnas villkor?

2012-04-17 13:20

Philipsprylar är ju själva fyllda med prylar från olika oem för det mesta.
Om man sedan strippar prylen och stoppar i en ikealåda eller en B&O-låda så köper jag nog hellre ikealådan

Anakin-S -<|" Apple. The fruity toymaker "|>-

De kinesiska arbetarnas villkor?

2012-04-17 15:11

visst, billigt skit är bättre än dyr skit.

Själv köper jag begagnad HiFi så slipper jag flimsiga plastvred och annat plastiga fjärrar. I övrigt är jag ingen märkes/status bög så extrapris på elgiganten med förra årets prylar räcker långt för mig.

Prontor

De kinesiska arbetarnas villkor?

2012-04-17 18:35

Hehe
Har inte hittat nån ljudanläggning som låter bättre än min gamla stereo.
Slutsteget väger typ 10 kilo.
Drar jag ur sladden från aux och höjer volymen max är det knäpp tyst i högtalarna.

Anakin-S -<|" Apple. The fruity toymaker "|>-

Patrull luftrenare

2012-04-17 10:27

...och på tal om eleektronik (kanske inte riktigt men något åt det hållet) på Ikea så måste jag som pollenallergiger rekommendera deras billiga luftrenare "Patrull"! En tusenlapp! Vet inte om det är någon slags placeboeffekt men jag mådde mycket bättre efter att ha ställt in en sådan i sovrummet.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50165121/

inspiro

finns alltid suckers som köper.

2012-04-17 10:28

jag tror de kan sälja bra för en viss målgrupp.
inget fel med det. ikea borde börja bygga modulära lägenheter, färdiginredda med vitvaror och hemelektronik. pajar ngt ytligt så finns det troligen gott om reservdelar samt standardmåtten följs. Kamprad och Jacque Fresco borde låsas in ett rum med en bong och en wisky.

GeorGess

finns alltid suckers som köper.

2012-04-17 11:33

Finns redan i flera städer. Kallas för " Bo klok". Hemelektroniken har ännu inte hunnit in, men det kommer nog.

Lars Gustaf Andersson

Småländskt bolag?

2012-04-17 10:46

Ursäkta mig men på vilket sätt är bolaget småländskt?
Vi talar om varor som tillverkats i Kina för ett företag som är skrivet i Holland som ägs av en stiftelse som kontrolleras av en person bosatt i Schweiz. Förklara för mig vad det småländska kommer in?

Spyfrog

Sladdarna!

2012-04-17 10:58

Det här verkar ju hur bra som helst. Elektronik ska finnas men inte synas. Kan IKEA göra det enkelt att dölja både burkar och sladdar så är det jättebra. Och förhoppningsvis har enheten bara en fjärrkontroll.

Med lite tur så är elektroniken på insidan så pass standardiserad och modulär att man kan byta ut komponenter som är defeka eller som man inte är nöjd med.

pelpet

Det fanns

2012-04-17 11:03

ett IKEA för elektronik - JostyKit - som sålde elektroniska produkter i [relativt] platta paket som du fick "montera ihop" själv.

I Beg 2 Differ

Det fanns

2012-04-17 13:26

Snyft.
RIP Jostykit.
Still miss you.

Överlämnade elektronikboken till min son för några år sedan som skulle läsa en kurs microprocessorarkitektur.
Han tyckte inte att det var helt fel att ha lite basic elektronik i bakhuvudet när kursen startade.

Anakin-S -<|" Apple. The fruity toymaker "|>-

Det går inte, IKEA

2012-04-17 11:47

Utvecklingen är alldeles för snabb i elektronikvärlden. Efter ett halvår måste IKEA byta ut inkråmet i möbeln till det senaste, annars går det inte att sälja. Jag tror det är ett påhitt av nyanställda slynglar.

revisorn

Det går inte, IKEA

2012-04-17 12:59

Majoriteten behöver inte ha det senaste, de nöjer sig med saker som fungerar.

__

Det går inte, IKEA

2012-04-17 13:35

Om inkromet är standardprylar med standardsladdar kan du ersätta bit för bit när de känns gamla.

Anakin-S -<|" Apple. The fruity toymaker "|>-

Men varför inte

2012-04-17 12:07

släppa denna möbel som ett htpc chassie. Då kan man trycka in den hårdvara man vill ha. Men det kommer säkert.

conny göransson

Men varför inte

2012-04-17 12:55

Vafalls, duger inte bokhyllan "lack" då ?
http://www.sweclockers.com/galleri/507-htpc-lack-inspirations-bygge

DevPac

Eller byrån Helmer om Lack inte räcker.

2012-04-17 13:43

Kinesprylar?

2012-04-17 19:47

TCL är företaget som tillverkat Philips bildskärmar under flera år och Philips brukar ju tillsammans med Samsung vara de märken kommer bäst till i tester.

Kirby H

Comments powered by Disqus

- M3:

Missa inte Samsungs Galaxy & Ativ-event i morgon

- M3:

Simon och Daniel: Piloten 3

- M3:

HTC visar upp Butterfly S - femtummare med full hd

- M3:

Mad Catz äntrar konsolkriget - släpper egna Android-konsolen Mojo

- M3:

Huawei visar upp vansinnigt tunna Ascend P6

- M3:

Sony återkallar trasig uppdatering till Playstation 3

- M3:

Vi testar officiell ljudsimulator från Star Trek

- M3:

Lifeproof lanserar säkert skal till Ipad Mini - tål all möjlig sorts tortyr

- M3:

Nystartade Geak släpper smart klocka - smartare än de flesta andra klockor

- M3:

Spela ljuv musik med analog synt - Vi testar Stylophone

- M3:

Oculus VR får uppbackning - 16 miljoner dollar för massproduktion

- M3:

Vi har läst spionformuläret

- M3:

A new blog appeared!

Nyheter och tips från Teknik & Trender. ANNONS

Så lagar du din Iphone själv

Stiliga in ear-lurar med Dolby-ljud

SEQR – ny svensk mobil plånbok

Vill du nå ut med en av dina produkter eller tjänster?

- M3:

DIY: Bygg mobilhögtalare av toarulle

- M3:

Rykte: Videotjänst till Instagram visas den 20 juni

- M3:

M3 testar den flygande väckarklockan

- M3:

Microsoft i blåsväder - körde Xbox One-spel på pc under E3

- M3:

Första gif-bilden skickas ut i rymden - ska resa 17,6 ljusår

AdtechHar du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig | Kontakta M3 | Om cookies, personuppgifter & copyright
Karlbergsv. 77 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 Karta | Copyright © 1996-2013 International Data Group