Artikelkommentarer

Vi håller just nu på att uppgradera vära kommentarsystem. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv fö;r sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även poänglösa datorkrigsinlägg tas bort.

OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

M3:s första intryck av nya Ikea Uppleva

Jösses...

2012-04-17 13:24

Vad är det för en sjuk hjärna som kommit på tanken att bygga in Bluray-spelaren i ena högtalaren.

Anton

Jösses...

2012-04-17 13:33

Tur att det inte var en VHS eller kasett-bandspelare i alla fall...

dualcore

Jösses...

2012-04-17 14:14

Spela roll vart den sitter... den dagen den är sönder så är det ju inte direkt så att det finns något annat att ersätta den med. Redan nu börjar ju de duktigaste streamingtjänsterna komma ikapp blueray kvalitén. Ge det ett par år till så är de nog förbi.

zmurf

Jösses...

2012-04-17 14:56

Det spelar stor roll var den sitter. Hur tror du mekaniken i spelaren påverkas av vibrationerna från högtalaren? Den lasern lär få problem med avläsningen.

Anton

Jösses...

2012-04-17 15:25

Jag hade min dvdspelare stående ovanpå min subwoofer i flera år... den hade aldrig några problem med att läsa skivor och fungerar fortfarande alldeles strålande.

zmurf

Jösses...

2012-04-17 16:51

Ok, bra för dig. Men i min värld är oönskade vibrationer av ondo då de påverkar såväl mekanik som elektronik negativt i ljud & bildprodukter. Tror du haft tur med din spelare ståendes på en sub då låga frekvenser bruka ställa till det mest.

Anton

Jösses...

2012-04-18 09:40

Jag tror inte IKEA riktar dessa produkter för personer i 'din värld'.
Många personer tycker det är viktigare att det ser snyggt ut än att det är tekniskt optimalt.

Kalle_Mero

Jösses...

2012-04-18 09:53

Ja.. och vissa av oss ändrar ju åsikter om sådant där med åren. Jag tyckte det var viktigt med bra ljud/bild/bös tills jag var en typ 25.. sen ändrades jag och tycker numera att det viktiga är att saker inte är ivägen. Jag har gått från att tycka att det är kul att ha så många tekniska prylar som möjligt till att vilja ha så få olika enheter som möjligt. Jag vill att de saker jag har "bara-ska-fungera" och kräva så lite underhåll och ta så lite plats som möjligt.

Därför så skulle jag aldrig skaffa mig en Blue rayspelare... och skulle jag i någon enhet få med en bluerayspelare så skulle jag aldrig använda den eftersom jag vägrar köpa film på skiva... det tar ju massa plats. (har gjort mig av med alla mina gamla DVDer också.)

Sedan så tittar jag ju väldigt lite på TV numera... Så jag bryr mig väldigt lite om kvalitén.

zmurf

Jösses...

2012-04-18 10:20

Har blivit lite tvärt om för mig. Visserligen vill jag ha fungerande saker och så få av dem som möjligt, men kvaliteten har blivit ett krav för mig. Då jag numera har begränsad tid till att titta på film osv så vill jag kunna titta på det i maximal kvalitet. Så jag har utrustning som är väldigt bra, och ser endast saker i full upplösning. Men jag befattar mig inte med antika media (CD, DVD, Bluray osv) utan allt körs via mediacenter som laddar allt från min server. Men det skall bannemig låta bra, se bra ut och det skall inte strula.

TV sedan tittar jag aldrig på, har inte haft en antenn inpluggad sedan 2000 någongång och saknar det inte en enda dag. Film och TV-serier skall avnjutas när JAG vill, inte av någon annan och absolut inte besudlad med dålig textöversättning och reklam.

mrpijey

Jösses...

2012-04-21 11:43

> Den lasern lär få problem med avläsningen.

Är Blueray analogt? Annars gissar jag att det blir som med mycket annan digital teknik, att det bara funkar perfekt, eller så blir det rejält fel så du garanterat märker problemet. Speciellt om dataströmmen är komprimerad, brukar det ju eventuella bitfel få rätt stora konsekvenser.

henriko

Jösses...

2012-05-12 21:08

Länka gärna till den där streamingtjänsten som slår blu-ray?
Alltså något som är bättre än 1080p24 kodat i hög bitrate (inga 10GB rippar här inte) samt DTS HD-MA ljud.
Jag tror du yrar, men du får gärna motbevisa.

e3henri

Jösses...

2012-05-13 10:51

Läs vad jag skriver innan du frågar vart det finns en sådan tjänst. Det har ju inte gått ett par år sedan jag skrev inlägget än...

zmurf

Jösses...

2012-04-19 03:13

Öh? Tror du de någon av de två högtalarna vibrerar eller är så magnetiska att de stör bluray-spelaren så mycket att det skulle märkas någon skillnad över huvud taget?

(det kanske inte sitter högtalare bakom alla tygtäckta ytor liksom...)

EDIT: och jag är på riktigt nyfiken på att höra något riktigt exempel där en högtalare på något sätt stört ut eller förstört en bluray-spelare eller liknande. Låter som ännu en fånig audiofil-myt måste jag säga.

kung midas

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-17 13:32

Hela konceptet var ju typisk minimalistiskt typ Apple.

Kör prylarna standardprotokoll typ DLNA och standardsladdar kan det bli en riktig braksucce.

Anakin-S -<|" Apple. The fruity toymaker "|>-

(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-04-17 13:45


När kommer stämningen från Apple?

2012-04-17 13:47

Men det är ju skönt att du är den större människan och inte försöker trigga igång tramsiga datorkrig.

#100

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-18 07:58

Well, helt irrelevant är det ju inte då Apple redan på 1900-talet stämde konkurrenter för "look and feel".

Mindlight

(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-04-17 15:29


När kommer stämningen från Apple?

2012-04-17 20:17

Tänkte också på det, nästan identiskt med apples koncept fast det kommer nog trollen aldrig kunna smälta då IKEA inte direkt är känt för sin kvalite. Det kan bli kul å se vart det leder i alla fall ;-)

True story

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-17 21:04

Vad yrar du om människa - "typisk minimalistiskt typ Apple". Tror du design och minimalism är av Apple uppfunnet begrepp som alltid går hand i hand och ser ut på ett visst sätt. Hört talas om Art & Design, konsthistoria med mera. Läs på lite innan du konstant ylar i varje fråga som en varulv som någon kapat ballarna på!

Anton

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-17 22:00

Det var Apple som han skämtade om, och hur folk ofta tror att de uppfunnit nästan allting och hur Apple stämmer folk över t.ex. slide to unlock (trots att Neonode var före dem med det).

Natanael L

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-25 10:09

neonode hade en godtycklig och obegriplig gest. apples implementation handlar om direktmanipulation av en bild på skärmen. i teknikvärlden är det två olika saker.

yrrlz21

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-25 11:10

En svepgest från vänster till höger längs med nedre kanten på skärmen. Apple har ENBART lagt till en liten "pil" som man drar, på skärmen. Hur kan det förtjäna ett patent? Även på min N9 låser man upp genom att dra från kant till kant, och tydligen har Apple inget problem med det.

Natanael L

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-17 22:00

Det var Apple som han skämtade om, och hur folk ofta tror att de uppfunnit nästan allting och hur Apple stämmer folk över t.ex. slide to unlock (trots att Neonode var före dem med det).

Natanael L

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-18 07:05

Otaggad satir är helt klart överskattat va?
Otaggad ironi med.

Anakin-S -<|" Apple. The fruity toymaker "|>-

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-18 16:18

Otaggad satir respektive otaggad ironi - vad i hela friden menar du med det?
Sätt dig med SAOL en vecka så kanske du kan uttrycka dig så att huvuddelen av omgivningen har en möjlighet att förstå vad du menar.

Anton

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-20 20:04

<ironi></ironi>

Mathias Friman - openjamtland.se

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-18 14:35

Minimalistiskt?
Blir allt mer uppenbart att du inte ens sett något från Apple ens på vykort...

tva

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-21 11:46

Jag har sett en iPhone både på kort och i verkligheten. Nog har den relativt få knappar, som ETT exempel.

henriko

När kommer stämningen från Apple?

2012-04-23 19:08

Snälla, lägg av. Sluta. Vi är inte intresserade. Allvarligt. Du måste inte hålla på. Ge upp. OK?

Knutars

Nej tack

2012-04-17 13:42

Och jag vill inte heller ha ICA TV eller Hemköp högtalare..
Jag håller nog fast vid hifi butiken.
Men ja just det - jag handlar aldrig på IKEA heller. Skattebetalare som jag är.

Vetande

Nej tack

2012-04-17 14:01

Menar du att det endast är skattesmitare som handlar på IKEA?
Jag handlar där (eller ja, egentlige när det frugan) och jag betalar, väldigt mycket, skatt (oc hså gör även frugan och ungarna).

Silvio Fumei

Nej tack

2012-04-17 14:07

Hen menar nog att IKEA smiter från skatten, och därmed gör deras kunder det (eftersom de inte betalar vad produkterna hade kostat inklusive all skatt).

Olpa

Nej tack

2012-04-17 14:22

Tippar Ikea betalar riktigt mycket skatt, moms på all försäljning, arbetsgivaravgifter på alla löner i Sverige.

Anledningen att inte huvudkontoret skattar på bolagsvinsten i Sverige kan du ju tacka Socialdemokraternas förmögenhetsskatt och vår generella skattepolitik för. HM är väl det enda någorlunda stora bolaget som finns kvar med huvudkontor i Sverige.

Johan Y

Nej tack

2012-04-17 14:31

"mycket" är ju ett väldigt relativt begrepp. Om de betalar skatt på allt de tjänar i Sverige? Nej. Vilket är att åka snålskjuss på alla andra företag i Sverige, då IKEA undviker att betala kostnaderna för utbildning till sin (framtida) personal, sjukvård till sin f.d. personal, vägar för folk att ta sig till IKEA osv osv.

http://svt.se/2.150075/1.2304388/sa_slipper_ikea_undan_hundratals_miljoner_i_skatt

http://www.svd.se/naringsliv/tidigare-ikea-chefen-kamprad-varldsmastare-i-skatteplanering_5893745.svd

Hur du kommer fram till att Moderaterna, som styrt skattepolitiken i 6 år, inte har någon del i Sveriges skattesatser förstår jag dock inte. Men vi kan iaf konstatera att förmögenhetsskatt inte betalas av företag, bara privatpersoner. Så det stycket var ändå bara nattmössigt.

Olpa

Nej tack

2012-04-17 14:43

De må slippa undan hundratals miljoner i skatt. Men hur mycket betalar de inte i skatt då med alla byggen av varuhus, moms, arbetsgivaravgifter o.s.v? Jag tror att Sverige får in en ganska stor del ändå.

Jag tycker helt klart att det är dåligt att de inte skattar vinsten i Sverige. Men som han ovanför var inne på så lade Sossarna grunden för att företag skulle sticka. Det kan du inte lägga på Moderaternas senaste 6 år. Det här skedde innan.

Sen kommer väl tragiskt nog skatteplanering alltid att finnas. Man kommer inte till toppen genom att slösa pengar. Har man tagit sig så långt som Kamprad gjort så sitter nog samma tänk kvar. Mycket vill ha mer...

Jompis

Nej tack

2012-04-18 22:22

Om jag via lite kreativ bokföring fortfarande betalar mycket skatt men inte allt som jag skulle betala, är det ok då för att jag trots allt betalar skatt?

Sedan gör nog inte Ikea något olagligt vilket kanske är den ena extremen i frågan. Men de uppfyller knappast heller vad som i någon allmän mening är "etiskt korrekt" med den skatteplanering. Men den är ju även hos vanliga Svensson ganska stort glapp mellan de två ytterligheterna.

buurd

Nej tack

2012-04-17 15:24

IKEA tar precis samma ansvar som andra utländska företag. Det är sossarna vi har att tacka för att det är ett utländskt företag och inte ett svenskt.

REx Luthor

Nej tack

2012-04-17 15:32

"Vilket är att åka snålskjuss på alla andra företag i Sverige, då IKEA undviker att betala kostnaderna för utbildning till sin (framtida) personal, sjukvård till sin f.d. personal, vägar för folk att ta sig till IKEA osv osv."

Nej, de åker inte snålskjuts. Lär dig hur skattesystemet fungerar.

"Hur du kommer fram till att Moderaterna, som styrt skattepolitiken i 6 år, inte har någon del i Sveriges skattesatser förstår jag dock inte."

För att det är sossarna som har gett oss världens högsta skatter, vilket gör att företagen flyr.

diiz

Nej tack

2012-04-17 19:36

"För att det är sossarna som har gett oss världens högsta skatter, vilket gör att företagen flyr."
Sverige har länge haft till skillnad mot vad du och andra mörkblå stollar verkar tro väldigt förmånliga företagsskatter.....

Kookaburra

Nej tack

2012-04-17 19:57

Verkligen inte, med 26,3% ligger man högt.

diiz

(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-04-17 20:04


Nej tack

2012-04-17 20:08

Danmark 25%
Estland 21%
Ungern 10-19%
Island 20%
Irland 10-25%

listan kan göras lång

diiz

Nej tack

2012-04-17 20:39

Många EU-länder har högre företagsskatt än Sverige och Island och Irland går det ju bra för......

Kookaburra

Nej tack

2012-04-17 20:41

De flesta har lägre.

Ja, och hur är det relevant?
För övrigt har det inget med företagsskatten att göra.

diiz

Nej tack

2012-04-17 20:58

Der är ganska solklart att Irland och Island gått extra dåigt på grund av att de dumpat sina företagsskatter, det kostar att driva ett land......

Kookaburra

Nej tack

2012-04-17 21:00

Nej, det är ganska solklart att så INTE är fallet.
Hört talas om bankkrisen på Island?

diiz

Nej tack

2012-04-17 21:12

"Hört talas om bankkrisen på Island?"
Självklart men tror du bankers resultat inte har med företag att göra.....

Kookaburra

Nej tack

2012-04-17 21:22

Inget med företagsskatten att göra.

diiz

Nej tack

2012-04-17 22:04

Inget? Haha tror du på det själv....

Kookaburra

Nej tack

2012-04-17 21:31

Alla borde se den här filmen. Den är riktigt intressant.
http://www.imdb.com/title/tt1645089/

Serr man sedan den här filmen så bli allt ännu mer intressant.
http://www.imdb.com/title/tt1166827/

Liksmaskaren

Nej tack

2012-04-19 03:01

Kom ihåg att IKEA slutade vara ett svenskt företag för länge sen. Sverige lär ju idag utgöra en väldigt liten del av deras totala omsättning och det finns ju egentligen ingen anledning öht för dem att vara baserade och skatta i Sverige längre (även om deras HK är kvar i Älmhult, mest av historiska skäl antagligen). Deras "svenskhet" är en (väldigt stor) del av deras varumärke, men inte mer.

Med utgångspunkt av det känns det lite fånigt å hålla på att hävda att våra skatter haft någon påverkan öht, de hade "flyttat" till något skatteparadis hur som helst, förr eller senare.

(Försvarar inte Ikea på något sätt, tycker tvärt om det är dags att svenska folket börjar genomskåda fabror Kamprad och hans folkliga imperium för vad det är, en multinationell möbel- och inredningsbutikkedja med ett oerhört framgångsrikt varumärke.)

kung midas

Nej tack

2012-06-13 15:59

Skitsnack, IKEA är ett svenskt företag inget snack om saken allt styrs från Älmhult.

Förstår inte vad där är som skall genomskådas? All vet att IKEA är ett stort globalt företag, vem har missat det? Tycker också IKEA varit ett föredöme som försök göra affärer i Ryssland utan att behöva muta varenda en.

Alla vet ju varför IKEA flyttat, en stor del är kontrollen, Kamprad vill att det skall fortleva som han velat därav alla krumbukter.

jag föreslår att ni läser boken om IKEA om ni vill veta mer detaljer.

Sh0rty2

Nej tack

2012-04-17 15:30

Vill minnas att det var löntagarfonderna som fick IKEA och H&M, bland andra, att fly landet. H&M kom tillbaka när de avskaffades, med löfte om att att de aldrig skulle återinföras. IKEA blev vi tyvärr av med för alltid.

Bebb

Nej tack

2012-04-17 19:40

IKEA är liksom många andra stora företag i den sitsen att de i princip kan bestämma själva vad de ska betala i skatt och moms genom diverse manövers...

Kookaburra

Nej tack

2012-04-18 06:49

Sveriges "framgång" är ju baserad på att skattetrycket ligger på privatpersoner, inte på företag...

rape rodent

Nej tack

2012-04-17 15:30

Fast IKEA smiter inte från någon skatt.

diiz

Nej tack

2012-04-17 19:37

"Fast IKEA smiter inte från någon skatt."
?????????

Kookaburra

Nej tack

2012-04-17 14:07

HiFi butiken är väldigt bra för er som vill ha grym kvalitet på prylarna. Jag gissar på att IKEA med den här riktar sig mer mot dom som inte vill betala så mycket och inte riktigt bryr sig om kvalitet utan bara vill ha en TV som passar med resten av rummet.

Själv ligger jag i mellanläget, nöjer mig inte med IKEA men HiFi är för dyrt (iaf dom roligare prylarna). Kommer förmodligen sluta med att jag bygger något liknande det här själv med grejer från olika ställen.

To each his own =)

Jonas Hejde

Nej tack

2012-04-17 16:43

Varför skulle det inte vara bra kvalitet på IKEAs hemelektronik??

Du måste mena prestanda, när du skriver kvalitet?

Tror de flesta vanliga dödliga prioriterar utseendet och att det smälter in bland övrig möblemang, framför att ha de senaste bling-bling prylarna..

Hemmabiofilerna göre sig icke besvär med andra ord... ;)

Alliansen

Nej tack

2012-04-17 20:47

Många av oss tänker säkert på deras "egna" vitvaror (ikea by whirlpool). Whirlpool gör bra mikrovågsugnar, men det mesta annat är av högst medioker kvalite på sin höjd. Har dom inte tagit en massa onödiga genvägar och satsat på en bra leverantör tror jag den här satsningen kan fall riktigt bra ut.

kaffe-koko

Nej tack

2012-04-19 03:05

Min gissning är att det är Philips som gör dem.

Knapparna är placerade misstänkt likt min TV-fjärr :) Philips har ju tidigare försett Ikea med dummy-tv-apparater i butikerna, och det känns som att Philips grejer håller typ "lagom" kvalitet.

EDIT: glöm det, "TCL" gör dem enligt en annan artikel. Låter ju inte som nån superhit...

kung midas

Nej tack

2012-04-17 14:14

Tror inte direkt de riktar sig till HiFi-intresserade personer... utan snarare till personer som köper en TV-möbel på Ikea och sen en billig LCD-TV på Mediamarkt.

rape rodent

Nej tack

2012-04-17 15:29

Det är ju ändå samma kines som tillverkar båda.

diiz

Vilket skräp

2012-04-17 13:45

Vem vill ha hadjmadjiprodukter.
Fult var de med.
Glöm ikea.
God ide dåligt utförande.

lang999

Språk

2012-04-17 14:14

Skandal att dagens skribenter har fått så dålig utbildning i svenska att de inte ens kan skilja på de och dem.

Martin Johansson

Språk

2012-04-17 16:39

Alltså, vad håller skribenten på med?
Kom till sida 2 sen orkade jag inte läsa mer av artikeln!

Rower

Språk

2012-04-17 16:39

Alltså, vad håller skribenten på med?
Kom till sida 2 sen orkade jag inte läsa mer av artikeln!

Rower

Språk

2012-04-24 22:42

Kan du ge några exempel när de/dem är felanvänt?

Nu vet jag inte om texten har blivit rättad, men "Dem" använder skribenten endast en gång, i meningen "Vad gäller digital-tv finns det inbyggd plats för CA-modul för dem som vill slippa en extra digitalbox. " och där är "dem" korrekt använt.

Faster Sixten - Liberal MacTaliban

insex

2012-04-17 14:30

på köpet

Cliff Carlson

insex

2012-04-17 19:16

F@n nu höll jag på att halka galet, trodde att du menade sex på köpet.

noo-mam(rättat)

insex

2012-04-18 10:24

Med tanke på IKEAs generella kvalitet så skulle jag inte ens vilja ha det från IKEA :).

mrpijey

Grymt bra tycker jag!

2012-04-17 14:41

Det skulle passa perfekt hemma hos min mamma tex. Enligt detta verkar den lagom på precis allt. Varken extra bra eller för dålig. perfekt för många.

sebban93

Annan målgrupp

2012-04-17 15:03

Men de flesta som är här och surfar är ju knappast IKEAs målgrupp. Det är folk som inte bryr sig om att ha det häftigaste och senaste, utan bara vill ha något enkelt som fungerar. Det är en hel del man ska ta sig igenom idag om man ska köpa det som IKEA erbjuder, och jag tror enkelheten i det lockar många. Speciellt om det är tillsammans med ett konkurrenskraftigt pris.

Tror det här är ett lyckat drag av IKEA, OM de sett till att ha byggt upp organisationen för att hantera alla frågor, reklamationer och hjälp vid installation som behövs. Men det kan jag inte tänka mig de missat.

anteD

Annan målgrupp

2012-04-18 16:22

Jag är helt säker på att detta är ett genidrag från IKEAs sida.

En släkting till mig för några år sedan:
- Köpte precis en widescreen-tv av märket Centrum på NetOnNet. Centrum var skitbra grejor förr, har verkligen saknat Centrum.

Okej... det här med att köpa och sälja varumärken hade tydligen inte gått upp för honom och tusentals andra NetOnNet-kunder.

Denna kundkategori får ett skräddarsytt system som passar ihop med möblerna. Inget "oj, tvn var 1cm större än tv-bänken" här inte.

Sen en annan lustig grej som inte verkar ha slagit någon här ännu:

IKEAhackers.net kommer troligtvis få en helt ny och mer klassisk inriktning mot "hacker" :D

Mindlight

Annan målgrupp

2012-04-21 11:57

Vad menar du med att köpa och sälja varumärken? Köpa och sälja namnrättigheter?

Var inte Centrum ett varumärke?

Nej förstår nog inte riktigt ditt inlägg.

henriko

Annan målgrupp

2012-04-21 12:18

Jag vet. Det är smärtsamt tydligt att du inte gör det.

Mindlight

M3 var på plats för att se vad det gick för

2012-04-17 15:15

"M3 var på plats för att se vad hemmabiosystemet gick för."

Okej, sen vad kul - sen ingen som helst ordentlig test av bild och ljud.

"dock är det för tidigt att hylla eller såga det innan vi gjort ett ordentligt test."

bobobaba

Skatter

2012-04-18 08:25

Det är en ganska enfaldig konversation. Tror ni att de stora aktörerna på HI FI sidan är några större skattebetalare i Sverige? De flesta är ägda av utländska kedjor eller holdingföretag. Det intressanta är väl att IKEA skapar både konkurrens och en serie av bild/ljud anläggning som blir överkomlig i pris för de som inte har de högsta kraven eller inkomsterna.

GunnarLaurin

Det passar många

2012-04-18 10:27

Konceptet kommer att passa en stor del av befolkningen i stort sett alla länder skulle jag tippa.
Enkelt, relativt billigt, integrerat och med hyfsade garantier.
Inget för den som letar efter high-end komponenter eller designprylar men hos den stora konsumentmassan kan detta gå hem.
Önskar IKEA all lycka med produktserien!

Divide By Zero

Nej tack

2012-04-18 10:48

Om någon komponent går sönder då?

Todfeind

Nej tack

2012-04-18 11:42

Så byts den?

Min Ugn är från ikea men tillverkad av electrolux så det var ute en gubbe efter 1 dag och fixade den åt mig. Blev själv förvånad men de har bra garantier och bra hantering kring det där.


och som någon nämnde i tråden så är målgruppen en annan än de som hänger på hifi klubben exempelvis.

Filliman

Nej tack

2012-04-18 14:54

Hemmabio? Skrattretande... Med 2.1 ljud och TV? En bio (även hemma) bör innehålla åtminstone 5.1 ljud och projektor. (eller 60" TV som man sitter 2m ifrån om man nu måste ha TV)

Men det verkar gå hem hos Apple-fans. De är väl vana vid att välja ren design (inte nödvändigtvis snygg) framför bra teknik och funktionalitet. Dubbla priset så kommer denna målgrupp kasta sig över prylarna ;)

abc12345

Nej tack

2012-04-18 15:06

Bara att acceptera en LCD-TV tyder på att man inte har några krav på kvalitet. Antingen plasma eller projektor om det ska vara något.

LCD är för billiga klockor.

Schäfern - http://www.piratpartiet.se

Nej tack

2012-04-18 18:47

Och för oss andra som inte kan eller vill ha vardagsrummet i en kolsvart bunker så duger LCD och LED-LCD ganska bra.

mbdape

Nej tack

2012-04-22 00:49

Vad menar du? Du behöver inte ha mörkt i rummet för att använda plasma-tv.

Trådlös

2.1?

2012-04-19 07:24

Lite klent. 7.2 tack :-)

Todfeind

Byggsats?

2012-04-19 22:55

Måste man skruva ihop tv:n själv? ;-)

Valletoken

Byggsats?

2012-04-21 12:28

Eftersom själva TVn är platt så hanteras den nog som vilken spånskiva som helst. Dvs den är färdigsågad med alla nödvändiga infästningshål färdigborrade. Möbleln som helhet antar jag man monterar själv.

Frågan är väl hur de valt att göra med högtalarelementen.

henriko

Byggsats?

2012-06-13 19:21

800 meter koppartråd, stomme och papp som man får klippa till konen själv följer med.

myom

Intressant produkt

2012-04-22 09:22

Det skall bli intressant att se hur det går för denna produkt. Jag tycker att den är intressant på det viset att den är en integrerad lösning som fokuserar på enkelhet - något som jag tror att många efterfrågar. Att bygga in allt i en möbel är förstås självklart för en möbeltillverkare, men ännu bättre och enklare skulle det kunna bli. Det mesta förutom högtalare och dess effektförstärkare borde kunna integreras i TV-chassiet, dvs en 5.1-receiver, mediaspelare med stöd för dlna och airplay samt (valbart) inbyggd bluray-spelare etc. Högtalarna skulle vara trådlöst kopplade och ha inbyggda effektförstärkare. Ett sådant system skulle kräva enbart en fjärrkontroll och minimalt kablage.

Per_K

Comments powered by Disqus

- M3:

Huawei visar upp vansinnigt tunna Ascend P6

- M3:

Simon och Daniel: Piloten 3

- M3:

Sony återkallar trasig uppdatering till Playstation 3

- M3:

Lifeproof lanserar säkert skal till Ipad Mini - tål all möjlig sorts tortyr

- M3:

Nystartade Geak släpper smart klocka - smartare än de flesta andra klockor

- M3:

Oculus VR får uppbackning - 16 miljoner dollar för massproduktion

- M3:

Vi testar officiell ljudsimulator från Star Trek

- M3:

Vi har läst spionformuläret

- M3:

A new blog appeared!

- M3:

Spela ljuv musik med analog synt - Vi testar Stylophone

- M3:

DIY: Bygg mobilhögtalare av toarulle

- M3:

Rykte: Videotjänst till Instagram visas den 20 juni

- M3:

Microsoft i blåsväder - körde Xbox One-spel på pc under E3

Nyheter och tips från Teknik & Trender. ANNONS

Stiliga in ear-lurar med Dolby-ljud

Vill du nå ut med en av dina produkter eller tjänster?

Så lagar du din Iphone själv

SEQR – ny svensk mobil plånbok

- M3:

Första gif-bilden skickas ut i rymden - ska resa 17,6 ljusår

- M3:

Läsarna talar ut - Ser mest fram emot Playstation 4

- M3:

M3 testar den flygande väckarklockan

- M3:

Bra start på dagen - Se hur rosor och andra växter förstörs i slow motion

- M3:

Vod-kriget fortsätter - Comoyo View betatestas i Sverige

AdtechHar du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig | Kontakta M3 | Om cookies, personuppgifter & copyright
Karlbergsv. 77 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 Karta | Copyright © 1996-2013 International Data Group