Vi gillade Star Wars Battlefront när det begav sig. Trots att spelet saknade en kampanj för den som ville spela ensam roade Dice tolkning av rymdbataljerna i Lucasfilms universum kungligt. Vi fick ju trots allt episka strider i luftrummet ovanför snöklädda vidder, och inte minst tight spelmekanik.

Star Wars-frossa! Här är tidernas bästa (och sämsta) Star Wars-spel

Splittas på tre studios

Under utvecklingen av Star Wars Battlefront 2 har den svenska spelstution Dice både etablerade Criterion och nystartade Motive Studios till sin hjälp. Förstnämnda lägger allt krut på fordon och rymdskepp, vilket på förhand känns som ett klokt val – med racingserien Burnout har Criterion visat hur duktiga man är på bilfysik. Den andra studion, Motive Studios, är ledda av Assassin's Creed-producenten Jade Raymond och fokuserar på spelets singleplayer (ja, denna gången kommer ett). Tanken är att Dice därmed ska kunna ägna all sin tid åt det man kan bäst; multiplayer.

Star Wars

Under presentationen av spelet berättar EA att Star Wars Battlefront 2 blir deras största produktion, någonsin. Luke Skywalker, Kylo Ren och Darth Maul finns alla representerade som hjältar du kan spela, och galleriet är – åtminstone enligt EA själva – enormt. Vi lär med andra ord få en hel del nya hjältar introducerade för oss de kommande månaderna.

Läs också: Vår recension av Star Wars Battlefront

Sida 1 / 2

Innehållsförteckning