The Punisher skulle inte ha den pondus han har om det inte var för Jon Bernthal som är perfekt för rollen och spelar den otroligt övertygande. Liksom i rollen som Shane i The Walking Dead passar han utmärkt som bad ass-karaktär, men den stora prestationen ligger faktiskt i de scener där han är sårbar. Inget är så trovärdigt som det Bernthal levererar där.

Daredevil

Precis som var fallet med den första säsongen är historien välskriven och självsäkert berättad. Handlingen drivs framåt i ett lagom snabbt tempo och till skillnad från många andra Netflix-serier så hämmas inte Daredevil av mallen med 13 avsnitt som blir tillgängliga samtidigt. I stort sett varje avsnitt är försett med en cliffhanger så stark att risken för binge-watching är överhängande.
Seriens akilleshäl är, liksom i den första säsongen, den svettande och andfådde sidekicken Foggy Nelson. Eldon Hensons skådespeleri svänger nästan lika mycket som en seismografnål, och det är svårt att se karaktärens berättigande när Matt också har sin assistent Karen Page (Deborah Ann Woll) vid sin sida. Den senare karaktären växer för övrigt enormt i den andra säsongen. Foggy Nelson är en liten spricka i fernissan, men inte i närheten av att överglänsa alla de positiva inslagen i serien.

Med en fängslande berättelse, som gör att ens ögon klistras fast vid skärmen, och spännande karaktärer fortsätter Daredevil i de utstakade fotspåren. Det kan bli episkt när han så småningom förenas med kollegerna Jessica Jones, Luke Cage och Iron Fist i The Defenders.

Betyg 5 av 5