Facebook testar en ny funktion i form av en hamburgare i utforskarmenyn, som ett antal utvalda "testpersoner" kan klicka på för att beställa hem mat. Matbeställningen är ett samarbete som företaget inlett tillsammans med Delivery.com och Slice.

Missa inte: Läckta dokument avslöjar: Så ser Facebook på sex, hot och våld 

Facebook började att experimentera med tjänsten redan i oktober förra året. Då kunde man beställa mat från restauranger som använde sig av Delivery.com eller Slice direkt från deras Facebook-sida. Experimentet verkar ha varit lyckat, då Facebook nu fäster funktionen direkt i huvudmenyn som visar tillgängliga restauranger, öppettider, pris, betyg och typ av mat. Betala gör du också direkt i Facebook.

Eftersom marknaden för matbeställningsappar vuxit kraftigt den senaste tiden med tjänster som Uber Eats och Grubhub är det inte särskilt överraskande att Facebook nu också vill ta en tugga. Den nya matbeställningsfunktionen finns (för ett fåtal användare) tillgänglig både i Facebooks skrivbordsversion (där den syns som en färgglad hamburgare) och i appen, där den i stället har en ljusblå hamburgare.