KFC (Kentucky Fried Chicken) ger sig in i spelbranschen. Eller nästan, åtminstone. Eurogamer rapporterar att den amerikanska snabbmatsjätten nu lanserar sitt eget spel – The Hard Way - a KFC Virtual Training Escape Room, där du ska fritera kyckling på löpande band i en virtuell verklighet.

Men än så länge är spelet inte för allmänheten. Det kommer istället att användas för att lära upp nya anställda. Så här beskriver KFC upplevelsen:

”The Hard Way - a KFC Virtual Training Escape Room är designat som ett flyktrum där Colonel Sanders ger sina nyanställda ledtrådar och gåtor samtidigt som han säkerställer att de gör friterad kyckling den svåra vägen – vägen han uppfann för mer än 70 år sedan. Efter att ha klarat av de fem huvudstegen; inspektera, skölja, panera, tillreda och fritera, kan deltagarna ta sig ut ur köket med en förståelse för vad det krävs att tillaga den särskilda kycklingen som ett proffs”.

Ja, det låter lika konstigt som det är. Kolla på trailern nedan: