Bragis The Dash var en av de första helt trådlösa hörlurarna på marknaden, långt innan Airpods och Galaxy Buds och allt vad de heter. Även om det dröjde ganska lång tid från lanseringen på Kickstarter tills de kom igång med försäljningen.

Läs också: Vi testar Bragi the Dash Pro – avancerade true wireless-hörlurar

The Dash är också en av de mest ambitiösa produkterna i segmentet, med en rad funktioner utöver ljuduppspelning. Bragi har satsat stort på ai och andra tekniker, men konkurrensen har hårdnat och nu har företaget valt att lägga ner sin egen produktutveckling och spinna vidare på ai-tekniken.

Wareable rapporterar att Bragi under mars sålde konsumentproduktverksamheten till en icke namngiven köpare. Existerande kunder kommer fortsätta få support på samma villkor som tidigare, men huruvida några uppdateringar eller nya modeller kan väntas från den nya ägaren framgår inte.

Enligt sajten har både Google och Fitbit varit intresserade av att köpa upp Bragi, men det ledde inte till något.