Oneplus låter meddela att man under onsdagen har öppnat ett nytt servicecenter i Helsingfors, något som är tänkt att underlätta för företagets kunder i Norden och Baltikum.

Svenska kunder kommer kunna skicka sina trilskande mobiltelefoner till servicecentret för reparation inom några månader. Utöver fel med hårdvaran åtgärdas även fel med mjukvaran.

Test: Så bra är Oneplus 7 och Oneplus 7 Pro

– Det nya servicecentret är ännu ett bevis på Oneplus fokus på den nordiska marknaden. Vi investerar kontinuerligt i att förbättra kundupplevelsen och ge våra kunder bästa möjliga kundsupport, säger Stefan Bonnevier som är PR-ansvarig för Oneplus i Norden i ett pressmeddelande.

Reparationer av mobiltelefoner som lämnas in på plats ska i de flesta fall ske inom två timmar. För mobiltelefoner som skickats via post räknar Oneplus med att kunderna ska få tillbaka sina enheter inom fem kalenderdagar.

Anledningen till att Oneplus valt Helsingfors för sitt servicecenter är att företagets mobiler säljer extra bra i just Finland.