Förra året gick den amerikanska mediakoncernen Viacom och tv- och radionätverket CBS ihop för att bilda ett gemensamt jätteföretag, Viacom CBS. 

Sedan tidigare har både Viacom och CBS haft flera separata streamingtjänster, så som CBS All Access och Showtime, men nu rapporterar CNBC att mediejätten överväger att lansera en ny.

En jättestreamingtjänst som kombinerar allt innehåll från CBS All Access, Viacoms Pluto TV, Comedy Central, MTV, BET och Nickelodeon såväl som över 3600 filmer från Paramount Pictures och 700 filmer från Miramax.

Tjänsten skulle ha abonnemang både med och utan annonser såväl som en premiumversion med Showtime. Basabonnemanget förväntas kosta 10 dollar, cirka 95 kronor, i månaden enligt CNBC:s källor.

Inga planer för tjänsten ska däremot vara låsta. Förväntningen är att Viacom CBS kommer ge mer officiell information den 20 februari i ett meddelande till sina aktieägare.

Läs också: Streamingtjänsten Hulu rullar ut globalt nästa år