IFA-mässan 2020 kan inte ske på samma sätt i år till följd av säkerhetsarbetet kring coronaviruset. Mässan får i år bara besökas av totalt tusen personer per dag varav alla är särskilt inbjudna. Året innan hade IFA-mässan flera hundra tusen besökare.

Det hindrar däremot inte den sydkoreanska elektroniktillverkaren LG från att göra i ordning ett helt virtuellt showroom för sina produkter som kan besökas online såväl som laddas ner som en LG Virtual Studio-app till Android och IOS. Något som först upppmärksammades av Engadget.

I showroomet kan besökare titta närmare på företagets samtliga nyheter. Upplägget gör det visserligen inte möjligt att exempelvis utvärdera bildkvaliteten på företagets många nya tv-apparater men det ger i vilket fall alla som vill en chans att besöka en realistisk rendering av företagets monter.

Det virtuella showroomet ska ha tagits fram i spelmotorn Unity och kommer vara tillgängligt att besöka hela september utan kostnad.

Läs också: LG lanserar batterdriven luftrenarmask