Från och med idag är Com Hem historia, i fortsättningen är det nämligen Tele2 som gäller för de 1,7 miljoner hushåll som använder sig av företagets tjänster.

De båda företagen slogs samman redan i november 2018, men fram tills nu har båda varumärkena fått finnas kvar sida vid sida.

– Med ett premiumvarumärke istället för två kan vi till exempel minska antalet interna system och samtidigt lära känna våra kunders behov bättre. Jag är övertygad om att detta kommer leda till både fler och nöjdare kunder, säger Kjell Johnsen, koncern-vd på Tele2, i ett pressmeddelande.

För att locka till sig nya kunder lockar Tele2 med obegränsad mobildata, bredband eller TV Guld för 199 kronor i månaden. Existerande kunder kan å sin sida lägga till bredband eller betal-tv utan startavgift.

Tele2 erbjuder även kunder som samlar sina tjänster hos företaget på förmåner som dubbel mobildata, dubbel bredbandshastighet eller extra data-kort.

I sammanhanget kan nämnas att Com Hem har sitt ursprung i det som hette Televerket Kabel-TV en gång i tiden. Varumärket Com Hem började användas 1999 och 2003 kapades bandet till Telia.