Fintech-företaget Klarna lanserar nu en egen prisjämförelsetjänst i Sverige och 20 andra marknader, Klarna Comparision Shopping Serivce (CSS).

Tjänsten ska erbjuda Klarnas partners möjligheten att nå fler kunder och spara pengar genom att öka återkastningen på annonsering för att driva trafik från "high shopping intent"-kunder.

CSS-programmet skapades av Google för att diversifiera sökresultatet för Product Listing Ads (PLA). En CSS-partner kan underlätta publiceringen av en PLA på Google och blir då länken mellan annonsören/återförsäljaren och Google. Klarnas Comparison Shopping Service erbjuder PLA-hosting mot en månadsavgift.

Klarnas Comparison Shopping Service är nu tillgänglig i Belgien, Danmark, Grekland, Irland, Italien, Finland, Frankrike, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

Läs också: Bankapparna som ger dig stenkoll på din privatekonomi