Den 9 maj slår Facebooks moderbolag Meta upp dörrarna till sin första fysiska butik någonsin i Burlingame, Kalifornien i USA.

Butiken är tänkt som en plats där besökare kan testa företagets olika hårdvaruprodukter som Portal, Ray-Ban Stories och Quest 2.

"När besökare får uppleva tekniken så kan de får en bättra uppskattning för den. Om vi gör vårt jobb rätt kommer besökarna lämna butiken och säga till sina vänner att "Du måste spana in Meta Store", säger Martin Gilliard, chef för Meta Store, i ett pressmeddelande.

Butiken ligger också i närheten av Reality Labs HQ där Meta arbetar på metaversum-produkter.

"Meta Store kommer hjälpa besökare göra kopplingen mellan hur våra produkter kan vara vägen in till metaversum i framtiden. Vi säljer inte metaversum i butiken, men förhoppningsvis kommer besökare veta lite mer om hur våra produkter kan koppla dem till det", säger Martin Gillard.

Läs också: Gör teckningar till filmer - med hjälp av Facebook