Att bli tipsad om olika musikevenemang – och vidarelänkad till biljettförsäljningen – har varit en grej på Spotify rätt länge. Nu ser musikstreamingtjänsten dock ut att testa någonting annat; en egen, dedikerad biljettsida där du kan köpa biljetterna direkt av Spotify. Det var techprofilen Chris Messina först med att upptäcka, vilket sedan vidarerapporterades av bland andra Techcrunch.

Inledningsvis verkar Spotify Tickets, som sidan heter, endast marknadsföra ett par live-evenemang i olika amerikanska städer. Enligt Techcrunch ska Spotify agera försäljare åt biljettföretag från tredje part och tar således ut en administrationsavgift. Företaget bekräftar för sajten att tester på området pågår, men inte i vilken omfattning biljettförsäljning kan bli en del av verksamheten framöver.

Än så länge ska Spotifys biljett-experiment vara inriktat på förhandsförsäljning av konsertbiljetter. Om och när det faktiskt kommer gå att köpa biljetter direkt i Spotify-appen återstår att se.